Akademickie Liceum Ogólnokształcące Milenium we wspomnieniach absolwentów i tegorocznych maturzystów - opinie o liceum
Opinie o liceum
Akademickie Liceum Ogólnokształcące Milenium jest szkołą, która powstała na bazie Akademickiego Gimnazjum Milenium. Dziś pierwsi absolwenci Akademickiego Gimnazjum Milenium są już dorosłymi ludźmi którzy ukończyli studia i odnoszą swoje pierwsze sukcesy zawodowe. Zapytaliśmy pierwszych absolwentów Akademickiego Gimnazjum Milenium o to, jak wspominają swoją szkołę oraz o to, czym się dziś zajmują. Poznaj opinie o Akademickim Liceum Ogólnokształcącym Milenium:
W jaki sposób Akademickie Gimnazjum Milenium ułatwiło Ci rozwijanie Twoich pasji szkolnych i pozaszkolnych? Jak wspominasz naukę w szkole?
Karolina: AG Milenium ułatwiło mi rozwijanie moich pasji poprzez różnego rodzaju zajęcia pozaszkolne, m.in. koło teatralne, grupę taneczną, zajęcia dodatkowe z plastyki, matematyki czy chemii.
Anita: Jedną z najważniejszych rzeczy, której nauczyłam się w gimnazjum, a która bardzo mi się przydała w późniejszym rozwoju, była umiejętność wyłapywania z szumu informacji rzeczy istotnych. Przestałam także bać się wypowiadać na forum klasy, dzięki czemu wzrosła moja pewność siebie. Gdy wspominam czasy gimnazjum, nauka czy w ogóle lekcje nie są czymś, co pierwsze przychodzi mi do głowy. Myślę wówczas o dobrze spędzonym czasie.
Magdalena: Trzy lata gimnazjum pozwoliły mi przede wszystkim poznać swoje mocne i słabe strony, i tym samym przekuć to na rozwój własnego potencjału. Pomogło mi to ukształtować mój charakter (co uważam za największe wyzwanie okresu dojrzewania dla każdego nastolatka). Nauka w AG Milenium otworzyła mi drzwi do rozwijania mojego zamiłowania do języków obcych oraz literatury i uczynienia z tego sposobu na życie - to tutaj zaczęłam uczyć się języka hiszpańskiego, tak bardzo dla mnie ważnego. W szkole czułam się bezpieczna i akceptowana; atmosfera na lekcjach, fakt, że nie byłam dla nauczycieli anonimowa sprzyjały zdobywaniu wiedzy, ale też zacieśnianiu relacji z kolegami i koleżankami.
Emil: Od dzieciństwa marzę o tym by w przyszłości zostać architektem. Chcę udać się na studia zagraniczne, a głównym moim wyborem jest Holandia. Moja obecna szkoła przyczyniał się do tego wyboru przede wszystkim dzięki wysokiemu poziomowi języka angielskiego. Dzięki dużej liczbie godzin z tego przedmiotu, bardzo dobrze umiem porozumiewać się tym językiem, co jest jednym z głównych kryteriów dostania się na studia, które wybrałem. Należy bowiem zdać egzamin IELTS (egzamin zaświadczający o poziomie języka angielskiego) na określony stopień. Innymi wymogami są również CV, test na inteligencję oraz zdana matura z rozszerzonej fizyki i matematyki.
Jakie są Twoje plany na przyszłość (dotyczące wyboru kierunku studiów)?
Julia: Akademickie Liceum Milenium zdecydowanie otworzyło mi wiele ciekawych perspektyw i zaraziło ciekawością do świata. Miało to duży wpływ na moją decyzję o podjęciu studiów za granicą. Brałam udział w procesie rekrutacyjnym na początku maturalnej klasy, otrzymałam dużą pomoc i wsparcie w uzupełnianiu wszystkich dokumentów potrzebnych mi na studia. Jeszcze przed zakończeniem roku dostałam warunkowy list przyjęcia z paru uczelni w Holandii, jedynym warunkiem było zdanie matury i odesłanie świadectwa ukończenia liceum. Na decyzję uniwersytetu w sprawie mojego przyjęcia miało wiele czynników, między innymi była to średnia ocen i liczba godzin przedmiotów rozszerzonych, która w naszej szkole jest zwiększona. Dzięki dużej ilości godzin języka angielskiego w planie, zdałam certyfikat językowy na wysokim poziomie, co również było niezbędne do złożenia aplikacji. Po zakończeniu mojej edukacji w Milenium postanowiłam studiować Global Law na uniwersytecie w Tilburgu, ale również podróżować po świecie i zwiedzić jak najwięcej ciekawych miejsc. Wierzę, że edukacja w Liceum Milenium dała mi wszystkie potrzebne umiejętności, by odnieść sukces w późniejszym życiu oraz przede wszystkim spełniać moje marzenia.
Jakie pasje zapoczątkowane w gimnazjum nadal rozwijasz?
Karolina: Nie wiem, czy można nazwać to kontynuowaniem pasji, ale okres gimnazjum był początkiem moich zainteresowań w kierunku przedmiotów ścisłych takich jak chemia i z tym wiążę moją przyszłość zawodową.
Anita: Wciąż piszę własne opowiadania. Zaczęłam to robić właśnie w gimnazjum, a do dziś sprawia mi to przyjemność.
Magdalena: W gimnazjum żywo zainteresowałam się historią, historią sztuki i analizą tekstów literackich, co trwa do dzisiaj.
Jak oceniasz swoje przygotowanie do nauki w szkole średniej?
Karolina: Byłam bardzo dobrze przygotowana, miałam usystematyzowaną wiedzę z każdego z przedmiotów, co pozwoliło mi na "łagodniejszy" start w nowej szkole. Mogłam czuć się pewnie z tym, co wiem.
Anita: Przede wszystkim nie czułam, że mam z jakiegoś przedmiotu zaległości. Byłam pewna, że sobie poradzę. Idąc do szkoły średniej, byłam też świadoma swoich mocnych i słabych stron oraz tego, na czym chce się skupić w szkole średniej.
Magdalena: Wiedziałam, że jestem bardzo dobrze przygotowana do nowego rozdziału w moim życiu, jakim było liceum. O to byłam spokojna. Nie ""odstawałam"" wiedzą od rówieśników, a często nawet wiedziałam więcej.
Czym obecnie zajmujesz się zawodowo?
Karolina: Obecnie jestem Inżynierem Testu Produktu w firmie zajmującej się dekoracją materiałów marketingowych i promocyjnych.
Anita: Pracuję jako pedagog/oligofrenopedagog w terapeutycznym przedszkolu i specjalnej szkole podstawowej dla dzieci z autyzmem.
Magdalena: Jestem nauczycielką języka hiszpańskiego w Szkole Podstawowej Milenium oraz Akademickim Liceum Milenium. Historia zatoczyła koło - z uczennicy stałam się częścią grona pedagogicznego. Nie ukrywam, że jestem z tego powodu szczęśliwa i dumna. W mojej pracy stawiam na to, czego nauczono mnie podczas nauki w gimnazjum – by uczniowie z lekcji wynosili jak najwięcej treści i przydatnych umiejętności, zawsze mieli przestrzeń do wyrażania opinii i kształtowania krytycznego
Te same pytania zadaliśmy tegorocznym maturzystom, którzy za niecały miesiąc opuszczą mury naszej szkoły oraz trzecioklasistom. Oto ich odpowiedzi.
Jak wyglądają przygotowania do matury w ramach wybranych rozszerzeń w Twojej szkole?
Julia: Do wybranych przez nas przedmiotów przygotowujemy się codziennie w ramach zajęć rozszerzonych. Odbywają się one w małych grupach, co daję nauczycielowi możliwość by podejść indywidualnie do każdego ucznia, co zdecydowanie pomaga w przygotowaniach.
Emil: Przygotowanie do matury zapewnia duża ilość godzin z rozszerzanych przedmiotów i wykorzystywanie ich na rozwiązywaniu zadań powtórkowych lub arkuszy maturalnych.
Emilia: Regularnie wypełniamy poszczególne zadania z arkuszy maturalnych i robimy tzw. ,,powtórki"" z każdego działu.
W jaki sposób Akademickie Liceum Milenium ułatwia Ci rozwijanie Twoich pasji szkolnych i pozaszkolnych?
Julia: Akademickie Liceum Milenium oferuje liczne kółka zainteresowań, w niektórych miałam przyjemność brać udział. Wszystkie zajęcia są organizowane na wysokim poziomie i myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie.
Emil: Na rozwijanie moich pasji szkolnych jakimi są fizyka i matematyka Akademickie Liceum Ogólnokształcące Milenium wpływa między innymi poprzez ciekawie prowadzone lekcje, które oprócz poszerzania wiedzy, pobudzają moją ciekawość odnośnie tych dziedzin.
Emilia: W szkole jestem otoczona uczniami o podobnych zainteresowaniach, dzięki czemu nawzajem inspirujemy się do rozwijania się w wielu dziedzinach.
Michalina: Przez to, że w szkole przerabiamy dużo materiału nie muszę uczyć się dużo w domu, przez co mogę rozwijać swoje pasje.
Filip: Akademickie Liceum Milenium zapewnia mi wysoki poziom nauczania. Bardzo ważna jest dla mnie nauka języka angielskiego, a w mojej szkole przedmiot ten realizowany jest na poziomie rozszerzonym aż 5 razy w tygodniu. Zajęcia te odbywają się w kilkuosobowych grupach i w bardzo przyjaznej atmosferze. Ważne jest dla mnie również to, że lekcje w moim liceum odbywają się wyłącznie w systemie jednozmianowym. Dzięki temu mogę więcej czasu poświecić na naukę oraz rozwijanie swoich pasji i talentów. Od zawsze lubiłem rysować. Interesuję się architekturą i szkoła daje mi także możliwość poszerzania moich horyzontów dzięki dodatkowym, bezpłatnym zajęciom AutoCAD. Wierzę, że nauka w Akademickim Liceum Milenium stwarza mi możliwość studiowania na najbardziej prestiżowych uczelniach nie tylko w Polsce, ale także za granicą.
Michalina: Najbardziej podoba mi się bardzo wesoła i fajna atmosfera panująca w klasach, ale także między uczniami i nauczycielami.
Filip: W mojej szkole podoba mi się to, że stwarza mi duże możliwości rozwoju i poszerzania horyzontów. Jak większości młodych ludzi zdarza mi się narzekać na szkołę, ale porównując ją z innymi, wiem, że dokonałem najlepszego wyboru. Doceniam to, że jest ona kameralna i przyjazna. Nasi nauczyciele są dla nas dużym wsparciem i zawsze chętnie służą radą i pomocą. Większość materiału przerabiamy w szkole i nie musimy godzinami ślęczeć nad zadaniami domowymi. Podoba mi się również to, że często organizowane są różne spotkania i wykłady z ciekawymi ludźmi. Ukończenie Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego Milenium to z pewnością bilet do lepszego życia i kariery zawodowej.
Tatiana: Przede wszystkim podoba mi się to, że wszyscy jesteśmy jedną wielką rodziną. Mamy dobry kontakt tak ze sobą jak i z nauczycielami. Szkoła jest bardzo bezpieczna. Nie ma tutaj osób, które byłyby dla nas zagrożeniem. Poza tym lekcje z rozszerzeń prowadzone są w małych grupach, co pozwala nam na dobry kontakt z nauczycielem. Oczywiście, jak już wspomniałam, ogromnym plusem jest również zwiększona ilość godzin języka angielskiego.
Michalina: Sprawdziany kończące działy to zadania z poprzednich matur, co pozwala nam na przyzwyczajenie się do formy zadań maturalnych. Nauczyciele też doradzają nam, jak powinniśmy formułować odpowiedzi na maturze.
Filip: Przygotowania do matury na moim rozszerzeniu matematyczno-fizycznym odbywają się w małych grupach. Zawsze możemy liczyć na indywidualne podejście i wsparcie ze strony nauczycieli. Już od pierwszej klasy rozwiązujemy zadania maturalne i oswajamy się z nimi. Większość materiału realizujemy w szkole.
Tatiana: Dzięki małym grupom na rozszerzeniach jesteśmy w stanie dyskutować na każdy interesujący nas temat. Realizujemy zagadnienia maturalne w sposób dogłębny. Przykładowo na profilu humanistycznym wspólnie przerabiamy i analizujemy bardzo dużo zadań z arkuszy maturalnych, które w przyszłości na pewno zaprocentują.
Co podoba Ci się w Twojej szkole?
Julia: Zdecydowanie najbardziej w Akademickim Liceum Milenium podoba mi się atmosfera, nigdy nie byłam zestresowana pójściem do szkoły i już od pierwszych dni czułam się tutaj pewnie i bezpiecznie. Podczas mojej edukacji w tej placówce napotkałam na swojej drodze wielu nauczycieli z pasję, którzy potrafili zaciekawić mnie tematem i inspirowali mnie do poszukiwania nowych pasji.
Emil: W mojej szkole najbardziej podoba mi się dobry kontakt z nauczycielami oraz innymi uczniami.
Emilia: Podoba mi się to, że mogę liczyć na wsparcie i pomoc ze strony uczniów i nauczycieli. Trafiłam w klasie na osoby o ogromnej ambicji, które tworzą atmosferę motywującą do działania.
Jakie są Twoje plany na przyszłość?
Emilia: Planuję studiować Informatykę bądź Sztuczną Inteligencję na uczelni zagranicznej. Wybór kraju i kierunku był niezależny od nauki w Akademickim Liceum Milenium. Uczelnie do których dotychczas aplikowałam wymagały ode mnie m.in. podejścia do egzaminów wstępnych (np. z matematyki czy logiki), załączenia CV jak i świadectw z poprzednich 3 lat nauki (wraz z tłumaczeniem). Jeśli chodzi o wymagania językowe to patrzono głównie na certyfikat językowy (TOEFL/IELTS/CAE).
Michalina: Planuję studia na kierunku chemia i toksykologia sądowa na Uniwersytecie Wrocławskim.
Filip: Moje plany dotyczące przyszłości nie są jeszcze jednoznacznie sprecyzowane. Chciałbym studiować architekturę albo zostać pilotem. Rozszerzenie, które wybrałem, stwarza mi możliwość studiowania na obu kierunkach. Mam jeszcze chwilę czasu na podjęcie ostatecznej decyzji. Na razie skupiam się na maturze. Chciałbym się do niej dobrze przygotować i zdać ten pierwszy ważny, życiowy egzamin.
Tatiana: Moje plany na przyszłość są związane z językami, szczególnie z językami wschodnimi - język koreański czy chiński. Mam nadzieję, że dzięki tej szkole zrealizuję swoje plany na przyszłość.